s

s

etusivu

lauantai 3. maaliskuuta 2018

Alkuvuoden ompeluksia

Olin jo jonkinaikaa miettinyt itelle aamu/saunatakin tekemistä. Sellaista jossa olisi vetoketju ja huppu. Jo viimevuoden puolella etsiskelin kaavoja siihen, mutta en löytänyt etsinnöistä huolimatta. Alkuvuodesta sitten aloin muokkaamaan sopivaa kaavaa. Tähän oon yhdistänyt kolmea eri kaavaa. Ne yhteen sovittamalla sain sellaisen aamutakin ko halusin.


Itse ompelu oli nopea homma. Kaavojen tekoon meni ainakin yhtäpaljon aikaa ko ompeluun. Kankaat oon ostanut versonpuodista. Tästä tuli tosi ihana ja on ollut kovalla käytöllä.

Aamutakin ompelun jälkeen muutama viikko, että en ommellut. Sitten olin menossa katsomaan erästä pientä vauvaa ja päätin ommella viemiseksi mekkobodyn. Kaavan oon muokannut ottobre 1/2016 lehden Multi Stipe-bodysta tekemällä leikkaussauman ja lisäämällä  helman. Oon aikaisemminkin tehnyt tällä samalla kaavalla mekkobodyn.


Kangas on versonpuodin Kaftaanikukka. Ihan oikeanväristä resoria en tähän löytänyt, mutta tarpeeksi lähellä tuo on. Mekkobody on kokoa 68cm.


Viime viikonloppuna sain sitten vihdoin leikattua ja ommeltua kaksi tunikaa itselle. Kummassakin on pohjana sama kaava, Hide Away-huppari ottobre 2/2017 lehdestä. Oon tehnyt useamman paidan/tunikan tällä kaavalla.

Ensin aivan ihanasta Ommellisen Lumous-kankaasta tunika. Muokkasin kaavaa siten, että en tehnyt etukappaleeseen leikkaussaumaa. Tein näihin taskut sivuihin ja jätin hupun pois. Pääntie on kantattu tunikan kankaalla. Jätin helmasta ja hihansuista resorit pois ja pidensin niitä resorien verran.


Toisen tunikan kankaan olen ostanut jo joskus viime vuonna, alkusyksystä. Tämän tein muuten kaavan mukaan, mutta laitoin pääntielle resorin. Kangas on ostettu versonpuodista. Tällä kaavalla tehdyt tunikat on tosi mukavia töissä pidettäviksi.


Tänään ompelin myös yhden tunikan, mutta se on vielä kuvaamatta, joten näette sen joku toinen kerta. Mulla alkoi nyt talviloma, josta aion kyllä nauttia. Kiireettömät aamut, ei aikatauluja... ihanaa.

2 kommenttia: